113 Zelfmoordpreventie

113 Zelfmoordpreventie

Helaas, maar waar: zelfmoord is nog altijd één van de meest voorkomende doodsoorzaken in Nederland. Suïcidale gedachtes komen in elke laag van de bevolking voor, ook bij mensen bij wie je dat totaal niet verwacht. Om deze gedachtes bij andere te kunnen herkennen en ernaar te handelen, creëerden wij een emotionele awareness campagne voor 113 zelfmoordpreventie.

Video

Foto

Copywriting

Helaas, maar waar: zelfmoord is nog altijd één van de meest voorkomende doodsoorzaken in Nederland. Suïcidale gedachtes komen in elke laag van de bevolking voor, ook bij mensen bij wie je dat totaal niet verwacht. Om deze gedachtes bij andere te kunnen herkennen en ernaar te handelen, creëerden wij een emotionele awareness campagne voor 113 zelfmoordpreventie.

Video

Foto

Copywriting

Helaas, maar waar: zelfmoord is nog altijd één van de meest voorkomende doodsoorzaken in Nederland. Suïcidale gedachtes komen in elke laag van de bevolking voor, ook bij mensen bij wie je dat totaal niet verwacht. Om deze gedachtes bij andere te kunnen herkennen en ernaar te handelen, creëerden wij een emotionele awareness campagne voor 113 zelfmoordpreventie.

Video

Foto

Copywriting

Het is algemeen bekend dat er steeds meer jongeren worstelen met zelfmoordgedachtes en daar besteedt 113 dan ook veel aandacht aan. Maar onder mannen van middelbare leeftijd is dit probleem zelfs nog groter. Daarom spelen zij de hoofdrol in de video die we voor 113 maakten.

Om het belang van 113 en andere hulpverleners duidelijk te maken, schoten we een aantal impact video’s: echte verhalen van echte mensen die allemaal met (gedachtes aan) zelfmoord te maken gehad hebben.

Het is niet altijd makkelijk om het onderwerp ‘zelfmoord’ ter sprake te brengen. Wat is goed om te zeggen? En wat juist niet? Met deze de training suïcidepreventie video leer je signalen herkennen en oefen je zo’n lastig gesprek. Op deze manier nodigt 113 je uit om deel te nemen aan een gratis training waarbij je leert om zelfmoordgedachtes te herkennen en het begin van een oplossing te zijn.

Popcorn Score

gesprekken

Elke dag voert 113 zo’n tweehonderd crisisgesprekken, zowel telefonisch als online. Een heel serieus te nemen onderwerp dus, waar wij graag wat meer bekendheid aan geven.

Popcorn Score

gesprekken

Elke dag voert 113 zo’n tweehonderd crisisgesprekken, zowel telefonisch als online. Een heel serieus te nemen onderwerp dus, waar wij graag wat meer bekendheid aan geven.

Popcorn Score

gesprekken

Elke dag voert 113 zo’n tweehonderd crisisgesprekken, zowel telefonisch als online. Een heel serieus te nemen onderwerp dus, waar wij graag wat meer bekendheid aan geven.